Náš největší úspěch není v tom, že nepadneme, ale v tom, že vždy vstaneme, kdykoli padneme.

neděle 5. ledna 2014

Kynuté celozrnné koláče s mákem a tvarohem

Krásné nedělní ráno,
dnes k vám přicházím s receptem na kynuté koláče. Po delší době jsem dostala chuť na takové ty klasické velké tlačené koláče, tak proč si nějaké neupéct žejo :) Recept je jednoduchý (čerpala jsem inspiraci odtud: http://bibianessweets.blogspot.cz/2013/09/celozrnne-makove-kolacky.html ) a když koláč doplníte nějakým tím kakaem/kávou/čajem máte hned zdravou snídani či svačinku na světě :)
Přejděme tedy již bez zbytečných keců k samotnému receptu.
těsto:
300 g celozrnné mouky (já použila 200 g špaldové a 100 g pšeničné)
půl kostky droždí (cca 21 g)
150-200 ml mléka (záleží na savosti mouky, přilévejte postupně)
1 lžíčka třtinového cukru na kvásek
1 vejce
špetka soli
lžíce rozpuštěného másla
špetka stevie/cukru/medu atd...

tvarohová náplň:
tvaroh ve vaničce
2 kávové lžičky vanilkového pudinku
cukr na dochucení
citronová kúra (tu jsem bohužel neměla, ale příšte bych ji určitě přidala)

maková náplň:
mletý mák
skořice
sladidlo 
horké mléko

Postup:
Nejdříve jsem si smíchala obě mouky, udělala důlek, do kterého jsem nadrobila kvasnice, posypala lžičkou cukru, zalila trochou mléka a nechala vzejít kvásek. Po vzejití kvásku jsem přimíchala zbylé suroviny na těsto (mléko opravdu přilévejte postupně) a vytvořte hladké, nelepivé těsto. Na teplém místě nechte hodinu vykynout a aspoň dvakrát během této doby těsto přemiste. Zatímco těsto kyne, uděláme si náplně.  Po vykynutí těsto vyklopíme na pomoučený vál, vytvoříme kuličky, ze kterých pomocí hrnku či podobné nádoby vytvoříme placky s důlkem  a naplníme je. Koláče vyskládáme na pečící papír a potřeme okraje rozšlehaným vejcem. V této chvíli si předehřejeme troubu na 180 stupňů (koláče nám zatím kynou) a pečeme cca 20 minut dozlatova.


krasavci před upečením

a po upečení :)

Co vy a koláče? Máte je rádi? S jakou náplní nejvíce?:)

10 komentářů:

  1. Přesně takové bych se chtěla jednou naučit. Vypadají báječně :-)

    OdpovědětVymazat
  2. Taky ty vypadají naprosto k sežrání. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Tyto mám moc ráda, nejvíc ansi makové a povidlové :-) Ale je to dlouho co jsem je pekla naposled, skoro rok :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To už je docela pěkná doba :D možná by to chtělo napravit :)

      Vymazat
  4. mňam,hned dle shlédnutí jsem dostala na ně chutě a po přečtení ještě více :)
    mám ráda jak povidlové tak i makové:) ale i tvarohové

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. hmm, povidlové jsem už dlouho nedělala :) též mám ráda všechny tři...i ořechové jsou fajn :)

      Vymazat
  5. kynute kolace,to je moje!!! Nejcasteji delavam take celozrnne a s tvarohovou, popr.jablecnou naplni. Povedly se ti krasne

    OdpovědětVymazat

Děkuji za jakýkoliv komentář :), reaguji na ně zde na blogu.